Kalma D

Kalma är ett sto född 1997 e. Cupido - Animo. Hon är en riktigt liten häst, knappt 160 cm hög som är importerad från Holland och jag köpte henne från ett försäljningsstall i Strömstad 2006. Kalma har tävlat upp till och med 130 cm med mig och hon är min allra första egna häst.

2009 - 2011 har varit riktiga otursår för oss, fullt med skador. Det har varit allt från hovledsinflammationer till lymfangit och stora sår. Varje gång vi hade jobbat upp oss och var redo för större klasser kom oturligt nog en ny skada och satte stopp. Alltså var vi tvungna att börja om från ruta ett vid varje tävling.

Men nu är det nytt år och nya tag! Och så får vi hoppas att vi har lite tur med oss detta året!
Kalma är min ögonsten och jag kommer aldrig att göra mig av med henne.




Kommentarer
Postat av: Paulina

Älskar fuxar, så snygg häst du har!

2012-01-10 • 19:59:47
URL: http://fotopaulina.blogg.se/
Postat av: Lina

Större än min plutt, men har nog mer kapacitet med!

2012-01-16 • 17:33:55
URL: http://sallberglina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0