Endast en sport?

I min familj är både mamma och pappa väldigt sportintresserade, mamma mest. Dom kollar på allt från skidskytte och handboll till friidrott och simning. Dock skulle pappa aldrig få för sig att kolla på hästhoppning medans jag och mamma sitter bänkade, och mamma skulle aldrig få för sig att kolla på fotboll (om inte Sverige spelar) som är den sport pappa brinner för mest.

Pappa och min lillebror delar fotbollsintresset. Jag och mamma delar häst och ridsportintresset.

Självklart försöker pappa att komma och kolla när jag tävlar ibland samtidigt som mamma åker och kollar på när min lillebror spelar fotbollsmatcher.

Saken jag vill komma till är att varken jag eller min lillebror har fått de sportgenerna överförda på oss. Min lillebror som spelar fotboll, skulle aldrig få för sig att göra pappa sällskap och kolla på en fotbollsmatch, inte ens om Sverige hade spelat.

Jag därimot kollar självklart på varenda ridsportsändning som sänds! Jag kan även tycka att det kan vara kul att kolla på fotbollsmatcher och jag följer nu Sverige i handbollsVM. (Jag har själv stått i mål i handboll en gång i tiden) Men jag kräks på skidskytte, simning, friidrott och dylikt. Jag tycker helt enkelt att det är så otroligt tråkigt! Ridsport, fotboll och handboll - där sträcker sig min gräns!

Detta blev ett hemskt luddigt och rörigt inlägg, men jag skulle vilja fråga er frågan;
Är du intresserad av någon annan sport än endast din egen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0